Kjøpsvilkår

AVTALEN
Disse generelle vilkårene og bestemmelsene gjelder når du som forbruker, legger inn en bestilling via www.alpakkashop.no, Avtalen er inngått mellom deg og Flexteam AS, organisasjonsnummer 918 984 763MVA. Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Flexteam AS finnes på Nettstedet. De Generelle vilkårene gjelder kun for Kunder som er forbrukere.

KJØPSVILKÅR
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

ORDREBEKREFTELSE
Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen din. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Skulle det være noe du lurer på, kontakt kundeservicen vår snarest på post@alpakkalunder.no.  Ta gjerne vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice. Kontakter du kundeservice er det bra å ha ordrenummer som referanse. Om du vil endre eller avbestille en bestilling kan du kontakte kundeservice umiddelbart. Avbestillinger må skje innen kl 15 etter registrert ordre, ellers vil ordre være pakket og levert til sending.

BETALINGSVILKÅR
Moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn de som står i varelisten når du gjennomfører kjøpet ditt kommer i tillegg. Kun porto, kr 90,-
Alle kjøp på våre nettsider betales med kredittkort via STRIPE (les mer på stripe.com)

RABATTER OG SALG
Prosentrabatter fra rabattkoder gjelder ikke på salgsvarer

SALG OG TILBUD
Prisene på salgsvarer gjelder så lenge artikkelen finnes på lageret.
Vi reserverer oss for at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå. Av og til kan en vare du bestiller blir utsolgt før systemet vårt kan oppdatere dette. Dette kan oppstå når flere bestiller samme vare samtidig. Denne varen vil bli rest notert i maks 5 dager. Det vil si at vi venter for å se om varen kommer inn til oss på nytt. Vi sender deg en informasjonsmail om dette innen 1-3 dager. Kontakt da kundeservice om du ønsker å endre bestillingen eller ønsker å annullere restnoteringen.

Angrerett/retur gjelder ikke for tilbudsvarer.

FORSENDELSE
Alle varer sendes med Klimanøytral servicepakke fra POSTEN. Pakken vil leveres til kundens lokale postkontor og kunden vil få en hentemelding via SMS eller E post som kunden selv opprettet ved bestilling. Kunden må kontakte kundeservice på post@alpakkalunder.no  angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager. Om varen blir skadet eller blir borte ved retur tilbake til Flexteam AS er det kunden som er betalingsansvarlig. Dersom du oppgir feil leveringsadresse, og vi må omadressere leveringen din etter at varene er sendt fra vårt lager, vil du bli etterfakturert for dette. Denne fakturaen vil bli sendt til samme epostadresse som du mottar ordrebekreftelsen på.

SIKKERHET
Flexteam AS tar seg retten til å heve kjøp om vi mistenker bedrageri/svindel.

FRAKT
Flexteam AS har gratis frakt ved kjøp 600,- eller mer. Ellers tilkommer frakt på kr 90,-
Ved retur må kunden selv betale fraktkostnader.

Dersom du mailer oss korrekt adresse, og vi får korrigert adressen før varene forlater vårt lager, vil det ikke påløpe noe ekstra beløp.

LEVERINGSBETINGELSER
Ordre kan forventes mottatt 2-5 dager etter at bestilling er lagt inn.

UAVHENTEDE PAKKER
Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss.

Flexteam AS forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Uavhentede pakker med en verdi under kr 3000: Kr 150,- eks mva. i gebyr
Uavhentede pakker med en verdi over kr 3000: Kr 350,- eks mva. i gebyr

Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten! Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundesenteret for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss. Se mer informasjon under punktet «Angrefrist og retur»

PRIVATADRESSE SOM LEVERINGSADRESSE:
Oppgi ALLTID ditt mobilnummer. Nærmeste postkontor sender deg en sms når pakken har ankommet.
Dersom du oppgir feil leveringsadresse, og vi må omadressere leveringen din etter at varene er sendt fra vårt lager, vil du bli etterfakturert for dette. Denne fakturaen vil bli sendt til samme epostadresse som du mottar ordrebekreftelsen på. Dersom du mailer oss korrekt adresse, og vi får korrigert adressen før varene forlater vårt lager, vil det ikke påløpe noe ekstra beløp.

ANGREFRIST OG RETUR
Angrefristen er på 14 dager, etter Norsk lov. Vi anbefaler å sende e-post/brev, så har du det skriftlig. Når du angrer et kjøp bør du benytte skjemaet for angrerett. Det finner du her: https://signform.no/dss/index.php?view=forms&id=12

Angrerett/retur gjelder ikke for tilbudsvarer.

Slik returnerer du en ordre, eller deler av den, for å forholde deg til angrerett loven.

  • Kontakt oss, og gi beskjed om at du vil angre kjøpet.
  • Bruk ordre nummeret som referanse.
  • Returner varene til Flexteam AS, Dillingveien 12, 1570 Dilling. Send ordren til oss. Du må selv dekke retur kostnadene. Pakker-sporing er påkrevd!
  • Etter at vi har mottatt ordren din vil du bli kreditert innen 14 dager ved angrerett.

TVISTER
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Tvisten skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i kjøperens verneting.